BIENVENUE - WELCOME - HOSGELDINIZ .

SAYFAMA HOSGELDINIZ UMARIM BEGENIRSINIZ.

J'ESPERE QUE VOUS AIMEZ BIENVENUE SUR MON SITE.

I HOPE YOU LIKE WELCOME TO MY SITE.

Bayrak


Dalgalan! Ey! Bayrak!
.Sonsuzca Dalgalan!


24 Kasım 2020 Salı

Öğretmenler Gününüz Kutlu Olsun .

Öğretmenler Gününüz Kutlu Olsun .

"Oku" 

der; Hakk yaradan  Kuran'ı Kerim de

"İlim Çin de bile olsa bulunuz" der Allah'ın resulu Muhammed A.s

ilimi bulduk okuyacağız dedik olur mu  olmaz tabiki bir öğreten rehber gerek Allah'ın resulu Muhammed A.s yaptığı gibi ve biz bu öğreten rehber olup hayat yolunda yürümemiz için  pusulalarımızı edindirenlere öğretmenim diyoruz.

" İstikbal göklerde dir "

 sözü ne güzel …

 Ve ben çok severim.. "Türk toplumunun öğretmeni ve nice mazlum toplumların rehberi  olmuş olan" Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün bu sözünü..

 Çünkü göğe bakmak insana umut aşılar  . Söyleyene ve söyletene bin teşekkür ile başlıyorum bu güzel güne..

Atatürk bu sözü bilimsel amaçlı ülkenin geleceği için söylemiş ama  bilimin  temeli de bir hayal ile ışık ışık başlamıyor mu! (Bence önce hayal kuruluyor ardından bilgilerin yetiyorsa donanım tam ise uğraşlı çalışmalar teknik çerçevede gözlere sunuluyor.)

Ben vaktim oldukça göğe bakarak kendimi dinlendirir iken geçen yıllardan günün anısı ile alakalı olaylar, sanki bir sinema şeridi gibi  gözümün önünden geçerler, kimi gülümsetir kimi üzer…

Bu gün ile alakasına gelince, öğretmenlerin saçdığı bilgiler nedenli umutlar yeşerirken hangimiz göğe bakarak gülümsemedik yada ellerimizi açarak yaradana yakarış yada şükür etmedik…

Yıllar su gibi akarken  kitaplar arası koşturmalarım arasında, Hep yad ederek öğretmenlerimden kiminin kulağını çınlatırken hepsine hep dua etmişimdir. 

Benim ölünceye kadar bitmeyecek olan, öğrenciliğim sırasında öğretmenlerim ve hocalarım gördüğüm birbirinden değerli rehberlerim idi...

Mesleklerini şevkle yapan insanlar olarak gördüm tanıdım yüzde doksan dokuzunu... Güzellik yolunda oldukları için sevdim onları, çünkü verdikleri bilgiler hep rehber pusulalarım oldu.

Öğretmek her kişinin değil az kişinin harcı, çünkü bilginin değerini bilen, güzel yolda yürüyen, bilgi saçan, değerli şahsiyetler olarak tanıdım onları, 

Öğretmenler; bizlerin yani hepimizin, ayrı ayrı istikballerimize  giden yolda tökezlemeden yürümemizi sağlayan ilim, bilim, irfan dolu insanlardır...

Ben hep yad ederim kimini rahmetle kimini minnetle...

Çünkü öyle umut dolu yüklemeleri   yapmışlar ki bu vatan evlatlarına, hala yapıyorlar dır onların  mutlak var olabilir devamı...

Öyle ki hala ben bile hisseme düşen pay ile, bir dönem yürüme problemim nedenli bastona ihtiyaç duysamda artık bastonu bir kenara fırlatmak istiyorum, sabırla kaldığım yerden  bir adım olsa bile,  bir damla güzellik için, koşamasamda hep yürümek istiyorum.🙏

Çünkü ben eğitimin yaşı yok fikriyatı ile hep öğrenci kaldım, arada sırada ise gönüllü rehber... yani demem o ki naçizane her yaştan kişiye öğreticide oldum. Eğitimciliğim ise Çok şükür diyerek daima benim yüzümü güldüren  çocuklara nasip oldu. 

İsteğimin nedeni var; bize böyle öğretmişler öğrenciliğimizin bir yerinde...

Vakti zamanın da bir büyüğüm şöyle der idi:

“-Tok açın halini bilmez! Bir yoksul sofraya varmayınca... Aç açlığını farketmez yok yoksunlu  sofradan kalkmayınca.”

misalini 

Unutma!

“”-sen farkına varamasanda sen de de olabilecek, zerre birikimlere ihtiyaç olan yerler her zaman olur,  saçabilmek, güzelik yolunda vatan için insanlık için bir yol iz taşıdır.""

Kisaca demem o ki;

Yürekteki ışk kaynağı birbirinden değerli rehberlerimin verdiği elimdeki pusulalar ve  hiçbir zaman bitmeyen Hakk inancımdır.

Hakk a şükrederiz  de dualarımız da yer vermez miyiz biz..Nice büyüğümüz, kimi yaşıtımız, bazısı küçüğümüz olan,  hepsini birbirinden değerli gördüğümüz, konumuna göre bazan öğretmenim, bazan hocam diye ses verdiğimiz,   hitap ettiğimiz ilim, bilim, irfan dolu rehberlere.

Dünya alem bilir de bizlerde bilir miyiz! ilk hedef onlar olur toplumun gözü oldukları için, güzellik yolunda bir çakıl taşına dayanamayanlar toplumun gözbebeği olması gereken bu gençliğe rehberleri🌹🌷🌲 daha geçen yıllarda toprağa karıştırmadılar mı😰  unutulmaz acılar tüter kimi yuvalarda hala😢nasıl dua etmeyiz biz🤲…ELfatiha.🙏

Yaşayan büyüklerimizin saygı ile elini öper iken, yaşıt ve küçüklerimize sevgi ve  muhabbet dolu  selam ederiz…

Benim dualarım var sizlere;

”Varolun sağolun  Öğretmenler Gününüz Kutlu Olsun .”

-Gerçekliğe gidenlerede dua ve minetle  Allah’dan rahmet dileriz.
N.C.

Hiç yorum yok: