Adana'nın teşviklerde yer aldığı 2. bölge sınırı bence acilen devletin ilgili kurumu tarafından, kalkınmışlıktan durağanlığa! hatta geriye doğru gidebileceği artık görülmeli ve şu an bulunduğu yer olan! Teşviklerdeki 2. bölge pay sınırı, bence acilen gözden geçirilmek üzere incelemeye alınıp yeniden düzenlenmeli"
Çünkü,Bölgenin stratejik konumu dolayısı ile dünyanın gözü önünde gelişen, sosyopolitik son yıllardaki durumlardan dolayı, Adeta insan kaynayan göç yeri merkezinin en önemli lokomotiflerinden biri durumundaki bu şehir, Bize 20 -30 yıl önce ülkenin 4. büyük şehiri diye anlatılırdı...Artık degil
ihracaatta da hakettiği halde istenen yerde olamayan şehir, Adana
ihracatın neden düşük olduğunu incelenince*
araştırmalar sonucu açıklanan şehrin istatistikleri ve okuduğum yazılar
{''Adana Ticaret Odası Başkanı Atila Menevşe
Kentte ihracatın neden düşük olduğunu incelemek istedik ve bu amaçla oluşturduğumuz akademik kadroyla yaptığımız araştırmalar Adana'nın yüzde 63'lük dilim içerisinde yer almadığını ortaya koydu
Ortaya çıkan tablonun giderilmesi için Çukurova Üniversitesi ve Bilim ve Teknoloji Üniversitesi'yle işbirliğine gittiklerini anlatan Menevşe, konularında uzman öğretim üyelerinin eğitim verdiğini söyleyip,
KOBİ'lerin ihracata katılmasının eğitimle mümkün olduğunun vurgulayarak ,
KOBİ'lere eğitimler verdiriyoruz. Nasıl ihracat yapılabilir? Bunların eğitimini verdireceğiz. Hatta sadece akademik kadrolar değil ayrıca ciddi ölçüde ihracat yapan firmaların sahipleriyle KOBİ sahiplerini görüştürüyoruz. Böylece tecrübelerinden de yararlanmış olacaklar. Ayrıca büyük şirketlerin ihracat departmanındaki yöneticilerini de işin içine dahil edeceğiz. KOBİ'deki arkadaşlarımıza cesaret vereceğiz. Bunun için de ihracat yapmaları konusunda çalışmalar yapıyoruz. Hocalarımız, dış ticaret, pazarlama, ar-ge, inovasyon gibi alanlarda eğitimler veriyor. KOBİ'leri eğiterek onları cesaretlendireceğiz ve ihracat yapar konuma getireceğiz.
Bazıları dışarıya mal satmış ama parasını kaptırmış korkuyor bir daha ihracat yapmak istemiyor. Bazısı ise ihracatın önemini kavrayamamış, ilgili evraklarını hazırlayamamış dolayısıyla problem yaşamış. Bazısı da ihracat departmanını kuramamış lisan bilmiyor. Biz bu çalışmalarla onların önünü açmaya çalışıyoruz. Onları bir şekilde ihracat yapar pozisyona getireceğiz. Kendi bilgisizliklerinden kaynaklanan bürokratik engeller var. Devletin hükümetin güzel ihracat destekleri var fakat KOBİ'ler bunlardan bihaber. Sıkıntıları gerçekten büyük ve sahipsiz kalmışlar. İnşallah bu çalışmalarla onlara sahip çıkacağız."
dedi..malatyaguncel.com/}
Ama bu desteklerdeki geri dönüşüm oranı çevre illerden düşük olunca, ihracat içinde gerekli olan arge veya yeni tesis yatırımlarında istenen hedef yok.
Bu durumu;
-" İstanbul Sanayi Odası tarafından açıklanan
“Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu-
2013” sıralamasında, Adana sanayi firmaları
SasaPolyester 66.,
Beyteks Tekstil 128.,
TemsaGlobal 150.,
Marsa Yağ 168.,
Elita Gıda 174.,
Adana Çimento Sanayi 231.,
Bossa 249.,
Artenius Turkpet 283.,
Amylum Nişasta 287.,
Akyem 334.,
Güney Çelik Hasır 416.,
Özmaya447.
Karteks Tekstil 448.
oldu."
haberinden farkedebiliriz...
Adana’nın 13 sanayi firması ile
yerini koruduğunu görebiliyoruz...
{''uygulanan teşvik
politikalarının Adana sanayisinde yol açtığı
olumsuzlukların bir göstergesi olduğunu, Sıralamaya giren firma sayısını Adana için
yeterli bulmadıklarını, Teşvik kaynaklı olumsuzluklara rağmen,
kendi öz kaynakları ve imkanları ile
büyümelerini sürdürmeleri ve Türkiye devleri
arasında yer alma başarısını göstermeleri
sevindiricidir.Adana’nın bölge farklılığı haksız rekabete neden olmaktadır. Yeterli teşvik olduğu takdirde çalışkan
ve girişimci ruha sahip sanayicimizin önündeki engeller kalkacaktır. Yatırım ortamının iyileştirmesi,
üretim, istihdam ve ihracatın artırılmasına yönelik girişimlerimiz olumlu sonuçlandığında daha çok
sayıda Adana sanayi firmasının yer alacağı inancındayım,Teşvik kriterlerinde işsizliğin payının artırılması ve Adana’nın bölge konumunun yeniden gözden
geçirilmesi gerek,
Adana sanayisi, ekonomisi ve
ihracatının lokomotifi olan firmalarımızı
kutluyor, başarılar diliyorum dıye,
Adana Sanayi Odası (ADASO) Başkanı Zeki Kıvanç bey de söylüyor...''malatyaguncel}
kobilerin hızla ele alınacak olan bilgi eksiklikleri ve hızla artan işsizlik, çözüm üretmeye çalışan herkesin biraz ellerini taşın altına koymaları gerektiği çağrısı Seyhan otelde,Haziran ayının 17 sinde,Adana dış ticaret istatistikleri açıklandığı gün Sayın Atila Menevşe tarafindan yapıldı, Bende! bölge sanayici ve işadamlarının Adana'lı cömertliğine güvenerek, Bu çalışmalar için yapılacaklarda, gereğinde ceplerinden, Adana için! biraz daha maddi fedakar olmaya davet ederek, Ve Adana yararına olabilecek olan, Adana Sanayi Odasın da 90 küsür saatlik yöneticilik eğitimlerine katılan iş sahibi yada olma koskep belgesine sahip arayış içine geçen, Adana için katkı sağlayıcı önemli işler yapabilecek kadın girişimciler var diyorum! Onlar ile ortak iş konularda paydaşlık da olarak, güç birliği yaparak, onlar ile de çalışmalarını tavsiye ederim, Bu durum çoklu bir sacayağı ile başarıya kavuşacak durumdur.
Hem akademisyenlerden akademik boyutlu (kambiyo, dil bilgileri ve pazarlama,vb)
Hem de Adana sever ve şehrin yapısını geçmişte şehirde yaşamış veya başarılı eğitim projelerinde imza vererek çalışmış olan,Bölge kobi ve esnafının yapısını iyi bilen, onları anlattıkları ile güdüleyebilecek, meslek güncel kullanımın her an içinde olarak, o işin uzmanı en iyi bilen*
güncel akış halde ve uygulamalı ticari bilgilerin değişimini iyi takip eden ve püfnokta inceliklerinin de olduğunu bilir kişilerden de,
Eğitimler yardımı almayı, ihmal etmeyeceklerine emin olduğumdan,
ADOSA ve ATO kuruluşlarının yapacakları çalışmaya ek olarak ,
Türkiye ekonomisine artı olarak, potansiyel gelir yaratma adına,
Yetkili hükümet kurumu makamınca! "ADANA'nın bulunduğu TEŞVİK KRİTERLERİ MUTLAKA VE MUTLAKA GÖZDEN GEÇİRİLMELİ"
http://www.tim.org.tr/tr/ihracat-ihracat-rakamlari-tablolar.html
Adana, her türlü yatırım için ideal dir. Bir yatırımın geri dönüşümlü olabilmesi için en önemli unsurlar, hedef pazara olan uzaklık ve ulaşım ağıdır. Ortadoğu Bölgesi’nin kapısı konumundaki en büyük yerleşim alanı ve, deniz,demir, hava, kara yolu ile her türlü üretimin ihracata dönüşebilmesi için ideal konumdadır. Üretim için yatırım,yatırım için de teşvik, Teşvikler için bilgi yanında ,Kobileri bile yapabilecekleri işin niteliğini cazip kılacak, Başarı inancına kendini kaptıracak oranlı teşvikler için ADANA TEŞVİK KRİTERLERİ MUTLAKA VE MUTLAKA GÖZDEN GEÇİRİLMELİ....
http://www.tim.org.tr/tr/ihracat-ihracat-rakamlari-tablolar.html

ihracaatta da hakettiği halde istenen yerde olamayan şehir, Adana
ihracatın neden düşük olduğunu incelenince*
araştırmalar sonucu açıklanan şehrin istatistikleri ve okuduğum yazılar
{''Adana Ticaret Odası Başkanı Atila Menevşe
Kentte ihracatın neden düşük olduğunu incelemek istedik ve bu amaçla oluşturduğumuz akademik kadroyla yaptığımız araştırmalar Adana'nın yüzde 63'lük dilim içerisinde yer almadığını ortaya koydu
Ortaya çıkan tablonun giderilmesi için Çukurova Üniversitesi ve Bilim ve Teknoloji Üniversitesi'yle işbirliğine gittiklerini anlatan Menevşe, konularında uzman öğretim üyelerinin eğitim verdiğini söyleyip,
KOBİ'lerin ihracata katılmasının eğitimle mümkün olduğunun vurgulayarak ,
KOBİ'lere eğitimler verdiriyoruz. Nasıl ihracat yapılabilir? Bunların eğitimini verdireceğiz. Hatta sadece akademik kadrolar değil ayrıca ciddi ölçüde ihracat yapan firmaların sahipleriyle KOBİ sahiplerini görüştürüyoruz. Böylece tecrübelerinden de yararlanmış olacaklar. Ayrıca büyük şirketlerin ihracat departmanındaki yöneticilerini de işin içine dahil edeceğiz. KOBİ'deki arkadaşlarımıza cesaret vereceğiz. Bunun için de ihracat yapmaları konusunda çalışmalar yapıyoruz. Hocalarımız, dış ticaret, pazarlama, ar-ge, inovasyon gibi alanlarda eğitimler veriyor. KOBİ'leri eğiterek onları cesaretlendireceğiz ve ihracat yapar konuma getireceğiz.
Bazıları dışarıya mal satmış ama parasını kaptırmış korkuyor bir daha ihracat yapmak istemiyor. Bazısı ise ihracatın önemini kavrayamamış, ilgili evraklarını hazırlayamamış dolayısıyla problem yaşamış. Bazısı da ihracat departmanını kuramamış lisan bilmiyor. Biz bu çalışmalarla onların önünü açmaya çalışıyoruz. Onları bir şekilde ihracat yapar pozisyona getireceğiz. Kendi bilgisizliklerinden kaynaklanan bürokratik engeller var. Devletin hükümetin güzel ihracat destekleri var fakat KOBİ'ler bunlardan bihaber. Sıkıntıları gerçekten büyük ve sahipsiz kalmışlar. İnşallah bu çalışmalarla onlara sahip çıkacağız."
dedi..malatyaguncel.com/}
Ama bu desteklerdeki geri dönüşüm oranı çevre illerden düşük olunca, ihracat içinde gerekli olan arge veya yeni tesis yatırımlarında istenen hedef yok.
Bu durumu;
-" İstanbul Sanayi Odası tarafından açıklanan
“Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu-
2013” sıralamasında, Adana sanayi firmaları
SasaPolyester 66.,
Beyteks Tekstil 128.,
TemsaGlobal 150.,
Marsa Yağ 168.,
Elita Gıda 174.,
Adana Çimento Sanayi 231.,
Bossa 249.,
Artenius Turkpet 283.,
Amylum Nişasta 287.,
Akyem 334.,
Güney Çelik Hasır 416.,
Özmaya447.
Karteks Tekstil 448.
oldu."
haberinden farkedebiliriz...
Adana’nın 13 sanayi firması ile
yerini koruduğunu görebiliyoruz...
{''uygulanan teşvik
politikalarının Adana sanayisinde yol açtığı
olumsuzlukların bir göstergesi olduğunu, Sıralamaya giren firma sayısını Adana için
yeterli bulmadıklarını, Teşvik kaynaklı olumsuzluklara rağmen,
kendi öz kaynakları ve imkanları ile
büyümelerini sürdürmeleri ve Türkiye devleri
arasında yer alma başarısını göstermeleri
sevindiricidir.Adana’nın bölge farklılığı haksız rekabete neden olmaktadır. Yeterli teşvik olduğu takdirde çalışkan
ve girişimci ruha sahip sanayicimizin önündeki engeller kalkacaktır. Yatırım ortamının iyileştirmesi,
üretim, istihdam ve ihracatın artırılmasına yönelik girişimlerimiz olumlu sonuçlandığında daha çok
sayıda Adana sanayi firmasının yer alacağı inancındayım,Teşvik kriterlerinde işsizliğin payının artırılması ve Adana’nın bölge konumunun yeniden gözden
geçirilmesi gerek,
Adana sanayisi, ekonomisi ve
ihracatının lokomotifi olan firmalarımızı
kutluyor, başarılar diliyorum dıye,
Adana Sanayi Odası (ADASO) Başkanı Zeki Kıvanç bey de söylüyor...''malatyaguncel}
kobilerin hızla ele alınacak olan bilgi eksiklikleri ve hızla artan işsizlik, çözüm üretmeye çalışan herkesin biraz ellerini taşın altına koymaları gerektiği çağrısı Seyhan otelde,Haziran ayının 17 sinde,Adana dış ticaret istatistikleri açıklandığı gün Sayın Atila Menevşe tarafindan yapıldı, Bende! bölge sanayici ve işadamlarının Adana'lı cömertliğine güvenerek, Bu çalışmalar için yapılacaklarda, gereğinde ceplerinden, Adana için! biraz daha maddi fedakar olmaya davet ederek, Ve Adana yararına olabilecek olan, Adana Sanayi Odasın da 90 küsür saatlik yöneticilik eğitimlerine katılan iş sahibi yada olma koskep belgesine sahip arayış içine geçen, Adana için katkı sağlayıcı önemli işler yapabilecek kadın girişimciler var diyorum! Onlar ile ortak iş konularda paydaşlık da olarak, güç birliği yaparak, onlar ile de çalışmalarını tavsiye ederim, Bu durum çoklu bir sacayağı ile başarıya kavuşacak durumdur.
Hem akademisyenlerden akademik boyutlu (kambiyo, dil bilgileri ve pazarlama,vb)
Hem de Adana sever ve şehrin yapısını geçmişte şehirde yaşamış veya başarılı eğitim projelerinde imza vererek çalışmış olan,Bölge kobi ve esnafının yapısını iyi bilen, onları anlattıkları ile güdüleyebilecek, meslek güncel kullanımın her an içinde olarak, o işin uzmanı en iyi bilen*
güncel akış halde ve uygulamalı ticari bilgilerin değişimini iyi takip eden ve püfnokta inceliklerinin de olduğunu bilir kişilerden de,
Eğitimler yardımı almayı, ihmal etmeyeceklerine emin olduğumdan,
ADOSA ve ATO kuruluşlarının yapacakları çalışmaya ek olarak ,
Türkiye ekonomisine artı olarak, potansiyel gelir yaratma adına,
Yetkili hükümet kurumu makamınca! "ADANA'nın bulunduğu TEŞVİK KRİTERLERİ MUTLAKA VE MUTLAKA GÖZDEN GEÇİRİLMELİ"
http://www.tim.org.tr/tr/ihracat-ihracat-rakamlari-tablolar.html
Adana, her türlü yatırım için ideal dir. Bir yatırımın geri dönüşümlü olabilmesi için en önemli unsurlar, hedef pazara olan uzaklık ve ulaşım ağıdır. Ortadoğu Bölgesi’nin kapısı konumundaki en büyük yerleşim alanı ve, deniz,demir, hava, kara yolu ile her türlü üretimin ihracata dönüşebilmesi için ideal konumdadır. Üretim için yatırım,yatırım için de teşvik, Teşvikler için bilgi yanında ,Kobileri bile yapabilecekleri işin niteliğini cazip kılacak, Başarı inancına kendini kaptıracak oranlı teşvikler için ADANA TEŞVİK KRİTERLERİ MUTLAKA VE MUTLAKA GÖZDEN GEÇİRİLMELİ....
http://www.tim.org.tr/tr/ihracat-ihracat-rakamlari-tablolar.html
Nurgün Ceritoğlu,
N.C.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder