
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), telefon işletmeleri ile
internet servis sağlayıcılarının çağrı merkezlerini arayanların, uzun süre
telefon başında bekletilemeyecek,
Düzenlemeye göre, çağrı merkezini arayanlar ana menüde 45, alt menüde ise 20
saniyeden fazla bekletilmeyecek.
Buna göre çağrı merkezlerini arayan her 10 kişiden 8'i müşteri
temsilcisiyle görüşme için tuşlama yaptıktan sonra 20 saniye içinde müşteri
temsilcisiyle görüşebilecek. Bu oranı tutturamayan işletmeciler için yaptırım
uygulanacak. Abone sayısı 200 binin üzerinde olan veya ayda 300 bin çağrı alan
telefon işletmecileri ve internet servis sağlayıcıları her yılın ocak, nisan,
temmuz ve ekim ayının sonuna kadar bir önceki döneme ilişkin hizmet kalitesi
ölçümlerini içeren bir rapor hazırlayarak BTK'ya gönderecek. Bu raporların doğruluğunu denetleyerek yükümlülüklerini yerine
getirmeyen işletmecileri yazılı olarak uyaracak.
yükümlülüklerini yerine getirmeyen işletmeciler BTK internet sayfasında ilan
edilecek.
Yapılan uyarılara ve verilen süreye
rağmen gerekli düzenlemeleri yapmayan işletmecilere idari para cezası
uygulanacak.
444'lü hatların aranmasında ücretlerin şehir içi ve her yöne
paketler kapsamına alındigi soyleniyor.
kaynak; Dipnot.Tv
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder